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https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:0168-ssoar-49708-2
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Promised incentives on a random digit dial survey
Versprochene Belohnungen bei einer Random-Digit-Dial-Untersuchung
[conference paper]
Corporate Editor
Zentrum für Umfragen, Methoden und Analysen -ZUMA-
Abstract
Die Verfasser legen die Ergebnisse von zwei Experimenten vor, mit denen die Wirkung von versprochenen Belohnungen bei einer Random-Digit-Dial-Untersuchung im Stadium der Gesprächseröffnung sowie im Stadium der Aufgabe einer anfänglichen Verweigerungshaltung untersucht werden sollte. In beiden Fällen... view more
Die Verfasser legen die Ergebnisse von zwei Experimenten vor, mit denen die Wirkung von versprochenen Belohnungen bei einer Random-Digit-Dial-Untersuchung im Stadium der Gesprächseröffnung sowie im Stadium der Aufgabe einer anfänglichen Verweigerungshaltung untersucht werden sollte. In beiden Fällen zeigte sich kein Effekt. Dieses Ergebnis steht im Widerspruch zu mindestens einem weiteren Experiment aus jüngster Zeit sowie auch zum Einsatz versprochener Belohnungen zur Reduktion von Antwortverweigerung bei mehreren Meinungsforschungsinstituten. Die Verfasser diskutieren mögliche Ursachen für das Ausbleiben eines Effekts. (ICEÜbers)... view less
"This paper presents the results of two experiments carried out to test the effectiveness of promised incentives for a random digit dial survey (RDD) at the initial household contact (introduction) and at the stage of refusal conversion. The results of the experiments find no effect of at either sta... view more
"This paper presents the results of two experiments carried out to test the effectiveness of promised incentives for a random digit dial survey (RDD) at the initial household contact (introduction) and at the stage of refusal conversion. The results of the experiments find no effect of at either stage of the survey process. These results are contrary to those found by at least one other recent experiment, as well as the use of promised incentives used routinely to convert reluctant respondents by several survey organizations. The possible reasons for not finding an effect are discussed." (author's abstract)... view less
Keywords
response behavior; telephone interview; incentive system
Classification
Methods and Techniques of Data Collection and Data Analysis, Statistical Methods, Computer Methods
Method
basic research; development of methods
Free Keywords
prenotification; interviewer effects
Collection Title
Nonresponse in survey research : proceedings of the Eighth International Workshop on Household Survey Nonresponse, 24-16 September 1997
Editor
Koch, Achim; Porst, Rolf
Conference
8. International Workshop on Household Survey Nonresponse. Mannheim, 1997
Document language
English
Publication Year
1998
City
Mannheim
Page/Pages
p. 219-228
Series
ZUMA-Nachrichten Spezial, 4
ISBN
3-924220-15-8
Status
Postprint; reviewed
Licence
Deposit Licence - No Redistribution, No Modifications