Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Originaltitel
Weiterbildung als Community of Practice? Zur forschungsbasierten Entwicklung der Weiterbildung "Zertifikatskurs tAPP" - Musik mit App in der kulturellen Bildung
ParalleltitelFurther education as community of practice? Insights into the research-based development of the "certificate course tAPP - music with apps in cultural education"
Autoren
OriginalveröffentlichungCvetko, Alexander J. [Hrsg.]; Rolle, Christian [Hrsg.]: Musikpädagogik und Kulturwissenschaft. 1. Aufl. Münster; New York : Waxmann 2017, S. 73-86. - (Musikpädagogische Forschung; 38)
Dokument  (19.813 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Sammelwerk)
ISBN978-3-8309-3661-9; 9783830936619
SpracheDeutsch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):The article discusses the development of the “certificate course tAPP – music with apps in cultural education” based on pragmatic inquiry. This means identifying problems and solutions in an iterative process of research and practice. One special feature concerning the conceptual arrangement is the orientation towards the structural model of communities of practice. The systemic organizational research project aims to reconstruct music educational practice of one learning community. The results show an ambivalence of the meaning of mobile technologies, epistemic leadership, and analogies of roles of teacher and students as well as teaching methods between organisation and community. (DIPF/Orig.)
Beitrag in:Musikpädagogik und Kulturwissenschaft
Statistik
Prüfsummen
Bestellmöglichkeit
Eintrag erfolgte am02.07.2018
QuellenangabeGodau, Marc; Krebs, Matthias: Weiterbildung als Community of Practice? Zur forschungsbasierten Entwicklung der Weiterbildung "Zertifikatskurs tAPP" - Musik mit App in der kulturellen Bildung - In: Cvetko, Alexander J. [Hrsg.]; Rolle, Christian [Hrsg.]: Musikpädagogik und Kulturwissenschaft. 1. Aufl. Münster; New York : Waxmann 2017, S. 73-86. - (Musikpädagogische Forschung; 38) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-156261 - DOI: 10.25656/01:15626
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen