Review: Reinhard Keil-Slawik & Michael Kerres (Eds.) (2003). Wirkungen und Wirksamkeit neuer Medien in der Bildung [The Impact and Effectiveness of New Media in Education]

Authors

  • Anja Naumann TU Chemnitz

DOI:

https://doi.org/10.17169/fqs-5.3.578

Keywords:

learning, new media, digital media

Abstract

In the reviewed anthology, experts from science and practice present the state-of-the-art of basic topics in the field of new media in education. In doing so, they point out the potentials as well as the limits of new media and discuss vital questions concerning their impact and effectiveness in an educational setting. Across the twenty-three contributions the topic is addressed from several research fields—e.g. educational studies, psychology, media studies and information technology—and thereby seen from different but complementary perspectives. URN: urn:nbn:de:0114-fqs040322

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Anja Naumann, TU Chemnitz

Anja NAUMANN, Dipl.-Psych., arbeitet als wissenschaftliche Mitarbeiterin im Rahmen des allgemeinpsychologischen Forschungsprojektes "Benutzerorientierte Präsentation von Informationen im Internet" an der TU Chemnitz. Ihr hauptsächlicher Forschungsschwerpunkt liegt in der Gestaltung und Untersuchung von Hypertexten im Hinblick auf deren Optimierung hinsichtlich Strukturierung und Orientierungshilfen, um vor allem den Wissenserwerb mit Hilfe solcher Hypertexte zu fördern. In FQS findet sich eine weitere Besprechung von Anja NAUMANN zu "Lernen mit Hypertext. Informationssuche und Navigation" (http://www.qualitative-research.net/fqs-texte/3-02/3-02review-naumann-d.htm).

Published

2004-09-30

How to Cite

Naumann, A. (2004). Review: Reinhard Keil-Slawik & Michael Kerres (Eds.) (2003). Wirkungen und Wirksamkeit neuer Medien in der Bildung [The Impact and Effectiveness of New Media in Education]. Forum Qualitative Sozialforschung Forum: Qualitative Social Research, 5(3). https://doi.org/10.17169/fqs-5.3.578