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https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:0168-ssoar-194508
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Collusion with private and aggregate information
Absprache durch private und gemeinschaftliche Information
[working paper]
Corporate Editor
Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung gGmbH
Abstract "Der Beitrag untersucht drei linear asymmetrische Oligopol-Modelle mit (i) einem
repräsentativen Verbraucher, (ii) horizontaler Differenzierung und (iii) vertikaler
Differenzierung. Es wird gezeigt, daß Firmen in der Lage sind, den Gesamtprofit allein
auf der Grundlage privater und gemeinschaftliche... view more
"Der Beitrag untersucht drei linear asymmetrische Oligopol-Modelle mit (i) einem
repräsentativen Verbraucher, (ii) horizontaler Differenzierung und (iii) vertikaler
Differenzierung. Es wird gezeigt, daß Firmen in der Lage sind, den Gesamtprofit allein
auf der Grundlage privater und gemeinschaftlicher Information zu maximieren. Sie
können zur 'richtigen' Absprache des Preises gelangen, ohne die Nachfrage- oder
Gewinn-Funktion zu kennen. Die Absprache stellt einen natürlichen Gleichgewichtspunkt
dar, ungeachtet asymmetrischer Verhältnisse. Die Absprache kann anreizkompatibel sein,
auch wenn individuelle Aktionen (Preise) nicht beobachtet werden." (Autorenreferat)... view less
"This paper considers three linear asymmetric oligopoly models with (1) a representative consumer, (2) horizontal differentiation and (3) vertical differentiation. We show that firms could maximize the joint-profit only based on private and aggregate information. They can choose the 'correct' collud... view more
"This paper considers three linear asymmetric oligopoly models with (1) a representative consumer, (2) horizontal differentiation and (3) vertical differentiation. We show that firms could maximize the joint-profit only based on private and aggregate information. They can choose the 'correct' colluding prices without knowing the demand or profit function. The collusive outcome is a natural focal point despite firms are asymmetric. Collusion can be incentive compatible even though individual actions (prices) are not observed." (author's abstract)... view less
Keywords
economic model; demand; profit maximization; equilibrium; enterprise; formation of prices; consumer; oligopoly; information; profit; differentiation
Classification
Political Economy
Method
theory formation; basic research
Document language
English
Publication Year
1999
City
Berlin
Page/Pages
17 p.
Licence
Deposit Licence - No Redistribution, No Modifications
Data providerThis metadata entry was indexed by the Special Subject Collection Social Sciences, USB Cologne