Download full text
(6.364Mb)
Citation Suggestion
Please use the following Persistent Identifier (PID) to cite this document:
https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:0168-ssoar-51990-8
Exports for your reference manager
Bildung in Deutschland 2014: ein indikatorengestützter Bericht mit einer Analyse zur Bildung von Menschen mit Behinderungen
[monograph]
Corporate Editor
Autorengruppe Bildungsberichterstattung
Abstract Schwerpunkt von "Bildung in Deutschland 2014" ist die Inklusion. In der 5. Auflage von "Bildung in Deutschland" analysieren die Autoren die Situation von Menschen mit Behinderungen im Bildungssystem.
Der Bericht "Bildung in Deutschland" erscheint seit 2006 alle zwei Jahre als umfassende und empiris... view more
Schwerpunkt von "Bildung in Deutschland 2014" ist die Inklusion. In der 5. Auflage von "Bildung in Deutschland" analysieren die Autoren die Situation von Menschen mit Behinderungen im Bildungssystem.
Der Bericht "Bildung in Deutschland" erscheint seit 2006 alle zwei Jahre als umfassende und empirisch fundierte Bestandsaufnahme des deutschen Bildungswesens: von der frühkindlichen Bildung, Betreuung und Erziehung über die allgemeinbildende Schule und die non-formalen Lernwelten im Schulalter, die berufliche Ausbildung und Hochschulbildung bis hin zur Weiterbildung im Erwachsenenalter.... view less
Inclusion is the focal point of "Education in Germany 2014". The 5th issue of "Education in Germany" (Bildung in Deutschland) offers analyses from various authors of the position of disabled people in the education system.
The report "Education in Germany" has been published biennially since 2006 a... view more
Inclusion is the focal point of "Education in Germany 2014". The 5th issue of "Education in Germany" (Bildung in Deutschland) offers analyses from various authors of the position of disabled people in the education system.
The report "Education in Germany" has been published biennially since 2006 and is a comprehensive and empirically founded stock-take of the German education system: from early childhood training, care and education, to mainstream schools and non-formal education during school age, vocational training and third level education, right down to further education for adults.... view less
Keywords
adult education; education; training; university; Federal Republic of Germany; vocational education; general education school; education system; further education; handicapped; equal opportunity; inclusion; educational offerings; early childhood education and care; studies (academic); returns on education; participation; career prospect; participation in education
Classification
Sociology of Education
Macroanalysis of the Education System, Economics of Education, Educational Policy
Free Keywords
Bildungsberichterstattung
Document language
German
Publication Year
2014
Publisher
W. Bertelsmann Verlag
City
Bielefeld
Page/Pages
354 p.
DOI
https://doi.org/10.3278/6001820dw
ISBN
978-3-7639-5431-5
Status
Published Version; peer reviewed