Universität Hohenheim
 

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Howard, Michael D. ; Kolb, Johannes

Founder CEOs and new venture media coverage

Bitte beziehen Sie sich beim Zitieren dieses Dokumentes immer auf folgende
URN: urn:nbn:de:bsz:100-opus-14558
URL: http://opus.uni-hohenheim.de/volltexte/2018/1455/


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SWD-Schlagwörter: Entrepreneurship , Organisationshandeln , Unternehmenskommunikation
Freie Schlagwörter (Englisch): entrepreneurship , founder characteristics , media analysis , new venture success , competing risk models
Institut: Institut für Financial Management
DDC-Sachgruppe: Wirtschaft
Dokumentart: ResearchPaper
Schriftenreihe: Hohenheim discussion papers in business, economics and social sciences
Bandnummer: 2018,01
Sprache: Englisch
Erstellungsjahr: 2018
Publikationsdatum: 07.02.2018
 
Lizenz: Hohenheimer Lizenzvertrag Veröffentlichungsvertrag mit der Universitätsbibliothek Hohenheim
 
Kurzfassung auf Englisch: Among their early key decisions, new ventures must choose whether to retain founder CEOs and how to craft a media strategy to best represent themselves to the outside world. These decisions have critical implications for firm survival and success, shaping perceptions of important external stakeholders. Our study explores the interplay between founder CEOs and media coverage and their effect on firm performance. We employ competing risk models to analyze data on 2,327 US VC-backed technology firms during the period 1985 to 2009, finding that founder CEOs enhance volume and positive tonality of media coverage, which increase the likelihood of firm IPO. Our findings provide important contributions for research into entrepreneurship and organizational reputation.

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