- AutorIn
- Wanessa do Bomfim Machado Centre for Science and Higher Education of Rio de Janeiro, Brazil
- Mario GandraFaculty of Pharmacy, Federal University of Rio de Janeiro, Brazil
- Titel
- The transition of a workshop for training teacher on videoclass recording
- Untertitel
- lessons from a social representations study
- Zitierfähige Url:
- https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:bsz:14-qucosa2-784665
- Konferenz
- Gemeinschaften in Neuen Medien. Dresden, 07.-08.10.2021
- Quellenangabe
- Gemeinschaften in Neuen Medien. Digitale Partizipation in hybriden Realitäten und Gemeinschaften. : 24. Workshop GeNeMe'21 Gemeinschaften in Neuen Medien
Herausgeber: Prof. Dr. Thomas Köhler, Prof. Dr. Eric Schoop, Prof. Dr. Nina Kahnwald, Prof. Dr. Ralph Sonntag
Erscheinungsort: Dresden
Verlag: TUDpress
Erscheinungsjahr: 2021
Seiten: 394ISBN: 978-3-95908-235-8 - DOI
- https://doi.org/10.25368/2022.60
- Abstract (EN)
- Due to the COVID-19 pandemic, videoclasses have risen as a vastly used tool in the recently imposed distance learning. However, the production of a good videoclass by a teacher is not a simple and easy task. The Centre for Science and Higher Education of Rio de Janeiro (CECIERJ), an institution that manages all the state’s distance higher education, has since 2015 encouraged the production of videoclasses by its teachers.
- Freie Schlagwörter (DE)
- GeNeMe 2019, Fernunterricht, Aufzeichnung von Videoklassen, kognitive und emotionale Aspekte
- Freie Schlagwörter (EN)
- GeNeMe 2019, distance learning, videoclass recording, cognitive and emotional aspects
- Klassifikation (DDC)
- 330
- Klassifikation (RVK)
- QR 760
- Verlag
- TUDpress, Dresden
- Förder- / Projektangaben
- Version / Begutachtungsstatus
- publizierte Version / Verlagsversion
- URN Qucosa
- urn:nbn:de:bsz:14-qucosa2-784665
- Veröffentlichungsdatum Qucosa
- 15.03.2022
- Dokumenttyp
- Konferenzbeitrag
- Sprache des Dokumentes
- Englisch
- Lizenz / Rechtehinweis
- CC BY-SA 4.0