1. Home
  2. Search
  3. Fulltext search
  4. Browse
  5. Recent Items rss
  6. Publish

Bild- versus Kunstbegriff Ernst Cassirers

Sauer, Martina

In: Neuber, Simone ; Veressov, Roman (Hrsgg.): Das Bild als Denkfigur : Funktionen des Bildbegriffs in der Geschichte der Philosophie. München ; Paderborn 2010, pp. 183-198

[thumbnail of Sauer_Bild_versus_versus_Kunstbegriff_Ernst_Cassirers_2010.pdf]
Preview
PDF, German
Download (221kB) | Lizenz: Creative Commons LizenzvertragBild- versus Kunstbegriff Ernst Cassirers by Sauer, Martina underlies the terms of Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0

For citations of this document, please do not use the address displayed in the URL prompt of the browser. Instead, please cite with one of the following:

Abstract

Indem Cassirer das "Ergriffenwerden" bzw. das "Erleiden" und "Durchleiden" von Welt an den Anfang stellt, das für uns durch unsere Fähigkeit zur "Bild- und Tatkraft" greifbar wird, gewinnt alles was wir von der Welt zu wissen meinen, eine neue Bedeutung. Über die Kunst wird uns dieser Zusammenhang offensichtlich.

Translation of abstract (English)

When Cassirer puts "feeling" or "suffering" and "enduring" the world at the very beginning, which will be grabbed by our ability of "imaging and doing" ("Bild- und Tatkraft"), everything we are knowing about the world takes on a new meaning. By the arts this connection becomes clear.

Document type: Book Section
Version: Secondary publication
Date Deposited: 07 Oct 2014 13:23
Faculties / Institutes: Research Project, Working Group > Individuals
DDC-classification: Arts
Controlled Keywords: Cassirer, Ernst, Bild, Kunst, Philosophie, Ästhetik
Subject (classification): Aesthetics, Art History
Countries/Regions: Germany, Switzerland, Austria