1. Home
  2. Search
  3. Fulltext search
  4. Browse
  5. Recent Items rss
  6. Publish

Abstrakt - Affektiv - Multimodal: zur Verarbeitung von Bewegtbildern im Anschluss an Cassirer, Langer und Krois

Sauer, Martina

In: Grabbe, Lars Christian ; Rupert-Kruse, Patrick ; Schmitz, Norbert M. (Hrsgg.): Bildkörper. Zum Verhältnis von Bildtechnologien und Embodiment. Darmstadt 2016, pp. 46-71

[thumbnail of Sauer_Abstrakt_Affektiv_Multimodal_2016.pdf]
Preview
PDF, German
Download (2MB) | Lizenz: Creative Commons LizenzvertragAbstrakt - Affektiv - Multimodal: zur Verarbeitung von Bewegtbildern im Anschluss an Cassirer, Langer und Krois by Sauer, Martina underlies the terms of Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0

For citations of this document, please do not use the address displayed in the URL prompt of the browser. Instead, please cite with one of the following:

Abstract

Lässt sich die Behauptung stützen, dass zwischen Gestaltungsweisen und Wahrnehmungsweisen eine Analogie besteht? Aufbauend auf den kulturanthropologischen Forschungen von Ernst Cassirer, Susanne K. Langer und John M. Krois sowie der Analyse eines Tapes der Schweizer Videokünstlerin Pipilotti Rist gilt es diese ursprünglich von der Formalen Ästhetik aufgeworfene These zu untermauern.

Translation of abstract (English)

Is it true that there is an analogy between modes of creation and such of perception? Respective to the cultural anthropological research of Ernst Cassirer, Susanne K. Langer and John M. Krois and by the analysis of a tape of the Swiss video-artist Pipilotti Rist this initial thesis of Formal Aesthetics shall be supported.

Document type: Book Section
Version: Secondary publication
Date Deposited: 24 Jul 2017 11:47
Faculties / Institutes: Research Project, Working Group > Individuals
DDC-classification: Arts
Controlled Keywords: Cassirer, Ernst, Langer, Susanne Katherina Knauth, Krois, John Michael, Rist, Pipilotti, Bewegtes Bild, Gestaltung, Wahrnehmung, Bildtheorie, Kulturtheorie
Subject (classification): Film
Aesthetics, Art History