Chapter 12 - Education for Sustainable Development (ESD) Classroom Practices: A South African Perspective

DSpace Repositorium (Manakin basiert)


Dateien:

Zitierfähiger Link (URI): http://hdl.handle.net/10900/135027
http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:21-dspace-1350273
http://dx.doi.org/10.15496/publikation-76378
Dokumentart: Teil eines Buches
Erscheinungsdatum: 2023-03
Sprache: Englisch
Fakultät: 8 Zentrale, interfakultäre und fakultätsübergreifende Einrichtungen
Fachbereich: Erziehungswissenschaft
Lizenz: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.de
Zur Langanzeige

Abstract:

In this chapter, we explore how a South African teacher-training program prepares Natural Science and Life Sciences preservice teachers for ESD (Education for Sustainable Development). We illustrate how the notion of ESD evolved from that of Environmental Education (EE) and how that process is taken up into the university's teacher training system.

Das Dokument erscheint in:

cc_by-nc-nd Solange nicht anders angezeigt, wird die Lizenz wie folgt beschrieben: cc_by-nc-nd