Gravity for FDI

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Zitierfähiger Link (URI): http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:21-opus-30718
http://hdl.handle.net/10900/47554
Dokumentart: Arbeitspapier
Erscheinungsdatum: 2007
Originalveröffentlichung: Tübinger Diskussionsbeiträge der Wirtschaftswissenschaftlichen Fakultät ; 313
Sprache: Englisch
Fakultät: 6 Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät
Fachbereich: Wirtschaftswissenschaften
DDC-Klassifikation: 330 - Wirtschaft
Schlagworte: Währung
Freie Schlagwörter: Gravitationsgleichung
Gravity equation , multinational firms , heterogeneity
Lizenz: http://tobias-lib.uni-tuebingen.de/doku/lic_ohne_pod.php?la=de http://tobias-lib.uni-tuebingen.de/doku/lic_ohne_pod.php?la=en
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Abstract:

Gravity equations explaining foreign affiliates’ sales are ad hoc and hence, estimated coefficients are hard to interpret. We therefore provide the theoretical underpinnings of the gravity equation applied to the analysis of sales of foreign affiliates of multinational firms. We argue that the success of the gravity equation results from the fact that it can be derived from various theoretical models. We illustrate this point by deriving a gravity equation from three different models of multinational firms. Using data on real affiliate sales, we show how this derived gravity equation can nevertheless be used to discriminate between the different theoretical models.

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