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Differentiation as a persuative strategy in advertising discourse

  • In this article, the language of advertising is considered as a set of persuasive strategies and corresponding communicative means which persuaders employ to communicate with the target audience and to promote the product, service, candidate, idea, etc. The arrangement of these strategies and means is determined by pragmatic and communicative goals of the advertising campaign.

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Metadaten
Author:Julia K. Pirogova
URN:urn:nbn:de:bsz:mh39-15727
URL:http://pub.ids-mannheim.de/laufend/amades/ama05-2.html
ISBN:3-937241-07-8
Parent Title (German):Perspektiven auf Mediensprache und Medienkommunikation : Beiträge der Konferenz "Mediensprache als Objekt interdisziplinärer Forschungen" 25.-27. Oktober 2001
Series (Serial Number):amades - Arbeitspapiere und Materialien zur deutschen Sprache (2/05.)
Publisher:Institut für Deutsche Sprache
Place of publication:Mannheim
Editor:Werner Kallmeyer, Maja N. Volodina
Document Type:Article
Language:German
Year of first Publication:2005
Tag:Mediendiskurs; Medienkommunikation; Werbesprache; Werbung
GND Keyword:Englisch; Russisch
Page Number:22
First Page:177
Last Page:198
Note:
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DDC classes:400 Sprache / 420 Englisch
DDC classes:400 Sprache / 490 Andere Sprachen
Open Access?:ja
BDSL-Classification:Sprache im 20. Jahrhundert. Gegenwartssprache
Leibniz-Classification:Sprache, Linguistik
Linguistics-Classification:Medienlinguistik
Licence (German):License LogoUrheberrechtlich geschützt