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Online Ressourcen (ohne Zeitschr.)
PPN: 
369950992 dc bibtex
Titel: 
VerfasserIn: 
Körperschaft/en: 
Ausgabe: 
[Elektronische Ressource]
Sprache/n: 
Englisch
Veröffentlichungsangabe: 
Hamburg : Univ. der Bundeswehr, Fächergruppe Volkswirtschaftslehre, June 2003
Umfang: 
Online-Ressource (807 KB, Text) : ill
Schriftenreihe: 
Anmerkung: 
Systemvoraussetzungen: Acrobat reader
Bibliogr. Zusammenhang: 
Identifier: 
URN: urn:nbn:de:gbv:705-opus-1332
Schlagwörter: 
Art/Inhalt: 
Arbeitspapier / Working paper / Graue Literatur / Non-commercial literature / Buch / Book / Online-Publikation / Online publication
Sachgebiete: 
Mehr zum Thema: 
Regensburger Verbund-Klassifikation:
  • QB 910: Q Wirtschaftswissenschaften / QB Allgemeines. Methoden der Wirtschaftswissenschaften. Unterrichts- und Ausbildungsmethoden in den Wirtschaftswissenschaften, Wirtschaftspädagogik / Aufsatzsammlungen vermischten Inhalts
Inhalt: 
The aim of this paper is to analyse the pricing behaviour of print media firms when consumption on reader markets is addictive or habituated. However, not only the reader but also the advertising market has to be considered by a publisher optimising profits. Because print media markets are highly concentrated a monopoly-monopoly model is built, where both markets are of monopolistic structure. Moreover, a monopoly-duopoly model is considered, where only the reader market is monopolistic but the advertising market is of duopolistic structure. To compare the results from the models regarding habit effects, simple static models are presented as a benchmark.
 
Lokale Schlagwörter: 
Lokale Sachgebiete: 
 
Link zum Digitalisat: 
 
 
 
      
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