- AutorIn
- Daniel Prantl
- Titel
- Talking about music lessons: implicit and explicit categories of comparison
- Zitierfähige Url:
- https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:bsz:14-qucosa2-346296
- Quellenangabe
- Comparing international music lessons on video - 14
Herausgeber: Christopher Wallbaum
Erscheinungsort: Hildesheim
Verlag: Georg Olms Verlag
Erscheinungsjahr: 2018
Titel Schriftenreihe: Hochschule für Musik und Theater 'Felix Mendelssohn Bartholdy' Leipzig - Schriften
Bandnummer Schriftenreihe: 14
Seiten: 277-300
ISBN: 978-3-487-15633-0 - Erstveröffentlichung
- 2018
- Abstract (DE)
- This chapter presents a grounded-theory-oriented analysis of central discussions of the ICMLV symposium which tries to clarify which tertia comparationis the participants referred upon. In total, nine implicitly and seven explicitly used T.C. are presented. An additional analysis yields that a meaning-oriented understanding of culture was in majority used throughout the symposium.
- Freie Schlagwörter (DE)
- Gruppendiskussion,Komparative Musikpädagogik, Vergleichende Musikpädagogik, Internationale Musikpädagogik
- Freie Schlagwörter (EN)
- Qualitative Research, Grounded Theory Methodology, Group Discussions, Comparative Music Education, International Music Education
- Klassifikation (DDC)
- 780
- Klassifikation (RVK)
- LR 56940
- Herausgeber (Institution)
- Hochschule für Musik und Theater 'Felix Mendelssohn Bartholdy' Leipzig
- Verlag
- Georg Olms Verlag, Hildesheim
- Version / Begutachtungsstatus
- aktualisierte Version
- URN Qucosa
- urn:nbn:de:bsz:14-qucosa2-346296
- Veröffentlichungsdatum Qucosa
- 23.07.2019
- Dokumenttyp
- Buchbeitrag
- Sprache des Dokumentes
- Englisch
- Lizenz / Rechtehinweis