Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-32968
Titel: A Secondary-Side Controlled Electric Vehicle Wireless Charger
VerfasserIn: Corti, Fabio
Reatti, Alberto
Nepote, Andrea
Pugi, Luca
Pierini, Marco
Paolucci, Libero
Grasso, Francesco
Grasso, Emanuele
Nienhaus, Matthias
Sprache: Englisch
Titel: Energies
Bandnummer: 13
Heft: 24
Verlag/Plattform: MDPI
Erscheinungsjahr: 2020
Freie Schlagwörter: wireless power transfer
resonant compensations
electric vehicle
wireless charging
DDC-Sachgruppe: 500 Naturwissenschaften
600 Technik
620 Ingenieurwissenschaften und Maschinenbau
Dokumenttyp: Journalartikel / Zeitschriftenartikel
Abstract: In this paper, the design procedure of an electric vehicle (EV) wireless charger is presented. Unlike most of the systems available in the literature, the proposed charging system is regulated from the vehicle side. The on-board electrical circuit automatically adapts the resonant compensation to guarantee compatibility with the primary inverter characteristics and achieve high transmission efficiency without communication between sides. Moreover, the proposed control strategy, used to regulate the secondary full active rectifier (FAR), allows the supply of the the EV battery, maximizing the efficiency during the whole charging process.
DOI der Erstveröffentlichung: 10.3390/en13246527
Link zu diesem Datensatz: urn:nbn:de:bsz:291--ds-329688
hdl:20.500.11880/30490
http://dx.doi.org/10.22028/D291-32968
ISSN: 1996-1073
Datum des Eintrags: 29-Jan-2021
Fakultät: NT - Naturwissenschaftlich- Technische Fakultät
Fachrichtung: NT - Systems Engineering
Professur: NT - Prof. Dr. Matthias Nienhaus
Sammlung:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes

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