Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-34836
Titel: Investigating the Usability of a Head-Mounted Display Augmented Reality Device in Elementary School Children
VerfasserIn: Lauer, Luisa
Altmeyer, Kristin
Malone, Sarah
Brünken, Roland
Sonntag, Daniel
Peschel, Markus
Barz, Michael
Sprache: Englisch
Titel: Sensors
Bandnummer: 21
Heft: 19
Verlag/Plattform: MDPI
Erscheinungsjahr: 2021
Freie Schlagwörter: head-mounted displays
augmented reality
human activity recognition
usability
elementary education
DDC-Sachgruppe: 004 Informatik
020 Bibliotheks- und Informationswissenschaft
500 Naturwissenschaften
Dokumenttyp: Journalartikel / Zeitschriftenartikel
Abstract: Augmenting reality via head-mounted displays (HMD-AR) is an emerging technology in education. The interactivity provided by HMD-AR devices is particularly promising for learning, but presents a challenge to human activity recognition, especially with children. Recent technological advances regarding speech and gesture recognition concerning Microsoft’s HoloLens 2 may address this prevailing issue. In a within-subjects study with 47 elementary school children (2nd to 6th grade), we examined the usability of the HoloLens 2 using a standardized tutorial on multimodal interaction in AR. The overall system usability was rated “good”. However, several behavioral metrics indicated that specific interaction modes differed in their efficiency. The results are of major importance for the development of learning applications in HMD-AR as they partially deviate from previous findings. In particular, the well-functioning recognition of children’s voice commands that we observed represents a novelty. Furthermore, we found different interaction preferences in HMD-AR among the children. We also found the use of HMD-AR to have a positive effect on children’s activity-related achievement emotions. Overall, our findings can serve as a basis for determining general requirements, possibilities, and limitations of the implementation of educational HMD-AR environments in elementary school classrooms.
DOI der Erstveröffentlichung: 10.3390/s21196623
Link zu diesem Datensatz: urn:nbn:de:bsz:291--ds-348363
hdl:20.500.11880/31853
http://dx.doi.org/10.22028/D291-34836
ISSN: 1424-8220
Datum des Eintrags: 14-Okt-2021
Bezeichnung des in Beziehung stehenden Objekts: Supplementary Materials
In Beziehung stehendes Objekt: https://www.mdpi.com/article/10.3390/s21196623/s1
Fakultät: HW - Fakultät für Empirische Humanwissenschaften und Wirtschaftswissenschaft
MI - Fakultät für Mathematik und Informatik
NT - Naturwissenschaftlich- Technische Fakultät
Fachrichtung: HW - Bildungswissenschaften
MI - Informatik
NT - Physik
Professur: HW - Prof. Dr. Roland Brünken
MI - Prof. Dr. Antonio Krüger
NT - Prof. Dr. Markus Peschel
Sammlung:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes

Dateien zu diesem Datensatz:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
sensors-21-06623-v2.pdf2,98 MBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen


Diese Ressource wurde unter folgender Copyright-Bestimmung veröffentlicht: Lizenz von Creative Commons Creative Commons