Mathematics and education : learning, technology, assessment ; Festschrift in honour of Lenni Haapasalo

After working nine years as a Mathematician, Professor Dr. Lenni Haapasalo has more than thirty-five years of experience as teacher educator. His research interest is to develop elegant practical theories based on radical constructivism, especially concerning links between conceptual and procedural...

Weitere Beteiligte: Eronen, Lasse (Herausgeber)
Zimmermann, Bernd (Herausgeber)
Haapasalo, Lenni (Gefeierter)
Dokumenttypen:Buch
Medientypen:Text
Erscheinungsdatum:2016
Publikation in MIAMI:17.01.2017
Datum der letzten Änderung:04.04.2023
Reihe:Festschriften der Mathematikdidaktik, Bd. 3
Verlag/Hrsg.: WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien
Angaben zur Ausgabe:[Electronic ed.]
Schlagwörter:Mathematikunterricht
Fachgebiet (DDC):370: Bildung und Erziehung
510: Mathematik
Rechtlicher Vermerk:© 2016 WTM – Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, Münster
Lizenz:InC 1.0
Sprache:English
Anmerkungen:Druckausgabe: Eronen, Lasse; Zimmermann, Bernd (Hrsg.): Mathematics and education : learning, technology, assessment ; Festschrift in honour of Lenni Haapasalo. Münster : WTM, 2016. ISBN 978-3-95987-005-4
Format:PDF-Dokument
ISBN:978-3-95987-006-1
URN:urn:nbn:de:hbz:6-93249562791
Permalink:https://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:hbz:6-93249562791
Onlinezugriff:wtm_isbn-978-3-95987-006-1.pdf
Diese Veröffentlichung ist für die Nutzung eingeschränkt. Falls Sie das Dokument nicht öffnen können, wenden Sie sich bitte für weitere Informationen an den Servicepunkt Publizieren der ULB Münster (miami@uni-muenster.de).

After working nine years as a Mathematician, Professor Dr. Lenni Haapasalo has more than thirty-five years of experience as teacher educator. His research interest is to develop elegant practical theories based on radical constructivism, especially concerning links between conceptual and procedural knowledge and taking into account the progressive instrumental genesis. One of his current interests is to develop research-based solutions to solve the deadlock caused by conventional task types when allowing the usage of progressive technology. His dream is to see teacher as a team manager within the “Pit Stop philosophy”. He often refers to his own “Piagetian laboratory”, emphasizing how his theories were reinforced by the experiences among his own children.